Бази даних


Наукова періодика України - результати пошуку


Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Повнотекстовий пошук
 Знайдено в інших БД:Реферативна база даних (3)
Список видань за алфавітом назв:
A  B  C  D  E  F  G  H  I  J  L  M  N  O  P  R  S  T  U  V  W  
А  Б  В  Г  Ґ  Д  Е  Є  Ж  З  И  І  К  Л  М  Н  О  П  Р  С  Т  У  Ф  Х  Ц  Ч  Ш  Щ  Э  Ю  Я  

Авторський покажчик    Покажчик назв публікацій



Пошуковий запит: (<.>A=Falendysh A$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 2
Представлено документи з 1 до 2
1.

Tartakovskyi E. 
Refining the models of performing service tests of upgraded locomotives [Електронний ресурс] / E. Tartakovskyi, A. Falendysh, A. Zinkivskyi, S. Mikheev // Восточно-Европейский журнал передовых технологий. - 2015. - № 2(3). - С. 26-31. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vejpte_2015_2(3)__5
Запропоновано метод оновлення парку тягового рухомого складу, який заключається в модернізації існуючих тепловозів, що надасть можливість зекономити кошти на придбанні нових тепловозів. Ще одним із методів збереження низької вартості оновлення парку тепловозів є скорочення витрат на проведення випробувань, для чого запропоновано вдосконалені методи експлуатаційних випробувань, які нададуть можливість проводити випробування згідно з поставленою замовником випробувань метою, з контролем вузького кола параметрів роботи локомотива.
Попередній перегляд:   Завантажити - 429.57 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
2.

Falendysh A. P. 
The choice of the strategy of technical operation of modernized shunting locomotives [Електронний ресурс] / A. P. Falendysh, N. D. Chyhyryk, A. L. Sumtsov, O. V. Kletska // Науковий вісник Національного гірничого університету. - 2019. - № 2. - С. 43-50. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nvngu_2019_2_8
Purpose. The work is devoted to the relevant issue of choosing a technical operation strategy for modernized shunting locomotives. To achieve this goal, the existing indicators evaluating the technical operation components were considered and a new evaluation criterion was proposed. Methodology. Applying a comprehensive approach to assessing the technical operation effectiveness, a new indicator, a complex technical operation coefficient, was developed. A mathematical model for determining the complex technical operation coefficient was developed. Findings. The modeling of the change in the scope of unplanned repairs based on the existing requirements to the value of the percentage of faulty diesel locomotive locomotives. The complex technical exploitation coefficient for different strategies of scheduled technical maintenance and repairs is calculated. Originality. Dependences are obtained for unplanned repairs depending on the percentage of faulty locomotives in and the number of sections at the disposal of the locomotive depot. A new criterion of estimation of systems of technical operation of locomotives is proposed and efficiency of its application is proved. Practical value. Modeling was carried out for two types of work (shunting and removal) and four maintenance and repair systems. Calculations of the complex technical operation coefficient for modernized shunting locomotives of the ЧМЕ3М series showed that the change in its value is 3,7 - 4,25 UAH/kWh. Thus, it is preferable to apply the fourth strategy from the considered maintenance and repair strategies. Due to its application, a rational technical operation system for modernized shunting locomotives of the ЧМЕ3М series with diesel engines Cat 3508 was choosen.
Попередній перегляд:   Завантажити - 2.583 Mb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
 
Відділ наукової організації електронних інформаційних ресурсів
Пам`ятка користувача

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського